Παραδοσιακή βυζαντινή αγιογραφία.

Ξεκινάμε με την επιλογή του ξύλου. Το ξύλο επεξεργάζεται ούτως ώστε σε περίπτωση που είναι πολλών ετών να καταστεί αξιόπιστο. Τα είδη του ξύλου που χρησιμοποιούνται είναι συγκεκριμένα, όπως ξύλα από κυπαρίσσι, κατράνι, οξιά, φλαμούρι και κόντρα πλακέ θαλάσσης. Οι αντικέ εικόνες γίνονται κυρίως από παλαιά ξύλα κυπαρισσιού άνω των 100-150 ετών, τα οποία βρίσκουμε από μεσαιωνικά σπίτια του νησιού της Ρόδου. Εφόσον βρεθεί και επεξεργαστεί το ξύλο, κολλάμε στη επιφάνεια βαμβακερό η λινό ύφασμα με φυσική κόλλα (κόλλα από δέρμα κουνελιού). Έπειτα από μερικά 24ωρα ζεσταίνουμε μίγμα κόλλας σε περίπου 50 C και ανακατεύουμε με κιμωλία. Έτσι δημιουργείται ένα ημίρρευστο μίγμα προετοιμασίας με το οποίο περνάμε αλλεπάλληλες στρώσεις (10-12) πάνω στην επιφάνεια όπου έχουμε κολλήσει το ύφασμα και αφήνουμε το υλικό να στεγνώσει μερικά 24ωρα. Αφού στεγνώσει η προετοιμασία, τρίβουμε την επιφάνεια έως ότου γίνει λεία και επίπεδη. Στη συνέχεια σχεδιάζουμε το θέμα, χαράζουμε και περνάμε με βερνίκι γομαλάκας τα μέρη όπου θα επικολληθούν φύλλα χρυσού 22-24 καρατίων και ακολουθεί το χρύσωμα. Το επόμενο στάδιο είναι η έναρξη αγιογράφησης της εικόνας. .


Τα χρώματα που χρησιμοποιούμε για την αγιογράφηση της εικόνας είναι σκόνες αγιογραφίας αναμεμιγμένες με κρόκο αυγού, λευκό κρασί ή ξύδι και ελάχιστη ποσότητα αγιασμού. Εφόσον ολοκληρωθεί το έργο αφήνουμε την εικόνα να στεγνώσει και έπειτα την βερνικώνουμε με 100% φυσικά βερνίκια όπως σανδαράκα, δάμαρι ή μαστίχα Χίου παρέχοντας την δυνατότητα μετά από πολλά έτη, την εύκολη αποβερνίκωση και συντήρηση της εικόνας.

 

 

     
 
 
Thaza - web technology & innovation Kyourh's obsessions